torsdag 28 juni 2012

En härlig tur =)

Vi trotsade vädret igår och tog en lång tur ute. Jenny körde Polly åt sitt håll och jag red Dido åt mitt. Men vi hade tur så vi slapp regn. Det var soligt och riktigt varmt faktiskt. Enda nackdelen med det är att alla jävla broms kommer fram och plågar hästarna. Dido var riktigt irriterad där ett tag.

Dido informerade mig för övrigt om att såna här kabeltrummor äter hästar. Jag tänkte bara vidarebefordra informationen. Det låg ett gäng enorma såna intill vägen och där kunde vi inte gå förbi. Så vi snurrade lite och hade en diskussion men till slut lyssnade Dido och kröp förbi...och vi överlevde! Whooo!




Jag har också räknat ut varför jag sitter som en jäkla kratta i den här sadeln. Den har inga knästöd som de jag hade på den andra. Jag tycker jag sitter i nerförsbacke hela tiden och får knipa med låren. Så jag har beställt ett par så får vi se, det blir nog bättre hoppas jag. Kan ju inte ha kramp i låren hela tiden.

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar