söndag 4 juli 2010

Hett hett hett

Ah då har semestern börjat. Härliga tider!

Igår fick pålle nya skor fram. De bak var typ slut så det får bli en senare historia. Det är fram det var mest panik eftersom han är hiskeligt ömfotad. Det gick ju bra, han stod rätt snällt o lyfte på tassarna. Hovis var inte särskilt imponerad av hans hovar dock så vi får ge dom lite kärlek tror jag.

Annars rullar det på bra. De funkar fint ihop o Ralf är typ världens trevligaste häst. Hade honom lös i stallet i fredags när jag borstade o grejade o han bara stod där. Sen när jag pysslade med annat tog han en vända ut i hagen o käkade lite gräs, men kom in igen efter 2-3 minuter. Så himla söt! Han verkligen älskar att bli pysslad med. Man kan klia honom i evigheter, spelar ingen roll var på kroppen man kliar heller. När stallägaren tog ut de andra två till hagen så följde Ralf efter helt lös. Han är mer som en liten hund..älskart!

Jag har suttit på honom några gånger i trädgården bara, sisådär 5 minuter åt gången för att testa. Han verkar tycka det är svinroligt. Att stå still är inte hans grej riktigt och han kliver på rejält. Idag ska vi prova oss ut på vägarna nu när han fått skor på fossingarna. Blir ju små korta turer såhär i början men det räcker gott o väl. Jag gillade inte sadeln som följde med riktigt men har hittat en ny. Virre hade en som funkar. Den bör stoppas om men en padd räddar oss så länge.

O så fick jag en fiiiiin grön grimma av Virre i födelsedagspresent =D O en fiin lila o pålle passar i lila. gissa om någon är lyckelig! Ja jag fyller först på tisdag men presenter är bra när som helst haha. Imorgon ska vi till Sharpman o se om nåt behöver shoppas. Sen ska jag o Jenny ta en barbackatur på kvällen. Jag HATAR att rida barbacka. Rider hellre i sadel utan stigläder i så fall. Men nu har jag tänkt lära mig. O Jenny känner väl likadant så vi får plåga oss tillsammans. Mys blire!

Hepp ska käka lite mer melon. Igår åt jag noll, nada, zipp, zero på hela dagen. Det var för varmt o sen somnade jag. Bra bantarväder nu, är noll hungrig.

Hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar