söndag 25 oktober 2009

Stalldag igår..ont i magen o städa idag

Igår blev en riktig stalldag.. Jag var väl där nästan 7 timmar.

Först körde vi 2.5-åringen. Det gick superbra! Vi tog bara en liten tur på 10-15 minuter men hon gick på finfint. Första gången i den vagnen o det gick hur bra som helt. Duktiga Ragata!

Sen körde vi Rovis en tur.Vovve fick följa med o springa lös så han var ju helt lycklig. Rovis var lite trött o seg men skötte sig som en klocka så det gick ju bra iallafall.

Efter det blev det dags att rida. Eftersom T var lite galen i fredags provade jag Majsan så Vi tog T istället. Det hade redan börjat bli mörkt men det gick bra ändå. Vi fick hoppa av på två ställen där hästarna helt enkelt vägrade röra sig.. men förutom det gick det bra.

Det var lite grejande i stallet o sådär däremellan också så jag var rätt trött när jag kom hem.. och genomfrusen. Det regnade ju lite o sen kyla på det. Inte jättehärligt faktiskt.

Idag mådde min mage inte särskilt bra. Gallgångarna skriker typ. Så jag stannade hemma från ännu en stalldag. Men jag har varit lite flitig ändå..dammsugit och omorganiserat i garderoben. Nu softar jag lite o försöker äta så ska jag ta mig an disken sen tänkte jag.

Så hoppas det är bra med er alla o att ni kommit ihåg att ställa om klockan ;)

Kram kram!

2 kommentarer:

  1. Vad fint med bildspel.. så vill jag också ha!

    imorgon ska jag provrida en nordsvensk! :D

    rothis.blogg.se

    SvaraRadera