lördag 10 oktober 2009

Rolig ridlektion!


Jag och J tog med T o M på ridlektion idag.


Vi var väl rätt så duktigt nervösa innan. Jag trodde T skulle bocka av mig o J trodde att hon skulle dö--eller kräkas haha.


Men det gick bra! Eftersom hästarna nyligen vaccinerats blev det mycket jobb i skritt och lite lagom i trav. Vi jobbade mycket på volter och med att ställa hästarna. Det var lagom jobbigt, men när man rider och är fokuserad på att man faktiskt ska göra nåt så känner man inte riktigt hur jobbigt det faktiskt är. Jag antar att träningsvärken kommer kännas imorgon.


Ridläraren var jättebra! Hon förklarade pedagogiskt och var inte sådär tjurig som en del kan vara. Hon läste av hästarna bra också tycke jag. Sen blev hon rätt förtjust i T också så det var väl bonus.


Nåja..sjukt rolig dag! imorgon kommer föräldrarna o sen ska jag rida. Så snart väntar sängen. God natt gott folk!
(Tack J för fina bilden på T)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar