lördag 10 oktober 2009

Härlig, men kall, ridtur

Jag o fru J var ute på långtur med Ma o Ta. det blev bara skritt o trav men T var ändå genomsvettig. Om Vi inte kan rida imorgon får jag ge mig ut på tur igen. Det gick tom bra förbi kossorna idag, förutom när M blåste, då blev det skutt framåt. Men i stort så gick det kanon.

Något jag dock reagerade och blev förbannad på var två idioter som var ute o lekte i varsin bil o drog förbi oss utan att direkt sakta ner. Hur fan tänker man då? Ja inte alls antagligen... Visst man ska inte ut på vägen om hästarna inte är trafikvana, men för att få hästen trafikvan så måste man träna i trafiken ju. Nu är "våra" hästar schyssta i trafiken så de brydde sig väl inte. Men tänk om det varit en nervös häst? Först en bil som blåser förbi i bra mycket mer än de 70 som man får köra på vägen..o sen en till i samma fart? Vad hade hänt om hästen slängt sig efter första bilen?Bil nummer två hade inte haft en suck att undvika olycka. Så skoj kan det väl inte vara att få en häst på motorhuven? Eller om man har "tur" kanske bara ryttaren slängs av hästen och kommer in genom vindrutan. Det var liksom mitt på dagen, vi syntes utan problem. Nej jag blir så jävla trött på folk ibland. Man borde ha med massa ägg eller nåt o peppra bilarna.

Som tur är så finns det såna som är jätteförsiktiga och visar hänsyn. Men seriöst..tänk på vad som kan hända. Även den säkraste häst kan snubbla, eller skutta till och bli rädd. O med en häst på motorhuven så är det ju inte bara ryttaren som dör, du som kör bilen går inte ifrån situationen så jävla kaxigt heller.

Nu är det schlappa som gäller.. Vilda lördagkvällar här på landet. Ha det gott folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar