torsdag 11 juli 2013

Slagen hjälte, eh inna


Herrejävlar i havet vad trött jag är. Klockan ringde 7 imorse och jag krälade upp för att fixa frukost. Strax innan 8 kom Jenny och vi drog till travstallet. Där mockade vi boxar..med halm. Vet ni hur drygt det är att mocka halm egentligen? När det var mockat var det dags att fylla på med mer halm. Sen lite småfix, hämta ett par hästar ur hagen och sånt. Vi var där i över 4 timmar och slet som djur.

Efter det blev det lunch och jag trodde jag skulle somna i soffan. Men nej, på´t igen bara. Så vi drog till stallet där Dessie bor. Först fick Dessie en tur med tömkörning. Vi hängde på lite kedjor och linor och det gick galant!

Sen drog vi ut med herr Eldas. Han skötte sig finfint igen och nyskodd var han. Jag ska köra mer i helgen också.

Men efter stallet tog vi med hundarna till grusgropen och tränade lite. Ja nu är jag hemma. Har hållit igång hela dagen och är trött som en idiot. Ska käka lite, sen kommer jag däcka. Natt natt världen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar