tisdag 16 juli 2013

Morden i Midsomer

Alltså jag älskar den serien. Det där torra brittiska, de luriga vändningarna och miljön. Här snackar vi byhåla och man är förvånad över att de ens har mobiltelefoner.
Jag har följt den på tv för längre sen men nu när jag inte har tv har jag missat den. Så nu kollar jag ikapp via datorn, hurra för den! Sämst är ju dock att Tom Barnaby har slutat.

Men det ja skulle säga var att jag undrar hur det fortfarande kan bo kvar folk där. I varje avsnitt dör i snitt 3-4 pers. Serien utspelar sig i småbyar på landet, inom samma område. Hur går det till?
Sen.. varför har inte poliserna några vapen? Ok att dom inte rusar in med vapnen dragna men ibland hade det ju verkligen behövts.

Aja.. har ni missat denna pärla så se den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar