onsdag 24 juli 2013

Jag fastnade i en bok en gång..

Jag har läst lite böcker igen då och tänkte dela med mig av mina livsviktiga åsikter. Ehum..

Den här ( i kombination med dunderförkylning) är anledningen till att jag inte sov i natt. Jag fastnade helt enkelt. Den var himmelens bra. Sådär så man inte fattar läget förrän klockan är 4 på morgonen och det börjar ljusna ute.

Det är del 5 i en serie om polisen Malin Fors. Det utspelar sig således i Sverige. Jag har inte läst de 4 första böckerna men nu måste jag ju göra det. I den här boken utreds ett gäng sadistiska våldtäkter/mord på kvinnor. Oh så bra deckare! Jag kan inte uttala mig om några av hans andra böcker såklart, men är dom i stil med den här så...läs!


Titeln beskriver väl allt. Det är en biografi om svenska porrskådisen Puma Swede. Hon har ganska vass ironi, massa skinn på näsan och jag tyckte faktiskt boken var rätt underhållande. Kanske inte direkt för att hon upplevt så mycket fantastiska saker, utan mest för hennes attityd.












Titeln är väl rätt självklar här också. Men den är skriven efter Annas död och är skriven av bekanta. Den handlar om hennes väg från lantis till stjärna. Det är en rätt sorglig historia egentligen. Man kan inte anklaga damen för att vara den skarpaste kniven i lådan. Men man fick ju en insyn i hur hur hon var i alla fall eftersom paret som skrivit boken jobbade med henne länge och kände henne privat.













En till biografi.. märks det att jag gillar biografier? Ace medverkar i författandet så den är skriven ur hans synvinkel. Lite bitter är han ju trots allt.














Och en till. Den här är också skriven efter hennes död. Bra story men hade velat ha så mycket mer. Gå in mer på djupet.
















Sämsta boken ever. Har man inte talang som skribent kan man alltid klippa och klistra in lite citat under bestämda ämnen och sen kalla det en bok. Det är just vad det är... enbart citat. Det enda författaren bidragit med är rubrikerna på kapitlen. Så totalt värdelös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar