lördag 13 juli 2013

Jag har åkt Ferrari idag



Ja hästversionen då. Jag var ute och körde Eldas på eftermiddagen. Han var pigg och glad som synes. Jag var alldeles ensam idag.. och då passade jag på minsann >=)

Jag körde runt gärdena och på ett ställe är det mjuk sand, inga stora stenar och det blir lite tyngre för hästarna. Så jag tänkte prova släppa på Eldas för fullt och se hur fort han går egentligen. Eldas är då kallblodstravare som gått lopp förut.

Så upp i trav och jag bara längde tömmarna och lät honom bestämma tempo. Vi har gått i hans joggtempo innan, vilket gick fortare än jag var van vid. Men nu breddade han och bara drog iväg. Satan i gatan vad fort det gick! Jag trodde jag skulle studsa ur vagnen där ett tag. Hela jag blev sandblästrad också (tack och lov för solglasögon) så jag har ett halvt gruslager i bh´n och sand i näsan tom. Gratis peeling.

Eldas var skitlycklig och bara exploderade. När jag tyckte det var dags att sluta var det inga problem att bromsa ner honom, även om han såklart behöver lite bromssträcka. Så vände vi och tog samma väg tillbaka. Jag släppte på en gång till och trodde han skulle vara lite trött... det var han inte. Fullt ös medvetslös igen. Det var sjukt roligt och Eldas var jätteglad! Fast jag skulle nog behöva ett visir tror jag.



I stallet blev det dusch då han var rejält svettig. Men det var en svinrolig tur. Jag kanske var travkusk i ett tidigare liv. Kan ju lugnt säga att jag inte skulle våga sitta på honom i det där tempot.

Eldas har förresten lite blått i ena ögat. Fint va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar