söndag 1 november 2009

Söndag...oroliga söndag

Dagen började sådär.. Vaknade av att en väldigt ledsen F låg under sängen och jamade. Bebiskatt gick dit för att kolla läget o Ft fick då panik o började spötta o fräsa igen. Han lyckades inte räta ut sitt ben själv så jag typ lyfte upp honom så att bakbenen blev hängandes och då rätade benet på sig. Sen var han märkbart påverkad. Jag bar honom ner till nedervåningen och har barrikerat trappen så han får stanna nere.

Jag har fixat smärtstillande.. märkte att veterinären aldrig gav någon ordination så jag fick ringa o fråga. Men det skumma är att efter att han fått smärtlindring så har benet inte hoppat fel nåt mer. Alltså..igår hoppade den fel spontant 4 gånger som jag såg och sen direkt imorse då. Men efter medicinen så har hela dagen gått bra (ta i trä o allt sånt) HAn går rätt stelt o lite hackigt men har ändå gått runt, tvättat sig o då böjt benet o sådär. Märkligt. Igår hoppade det snett bara han skulle ändra sovställning typ.

Han är ju lite skum. Ska ligga på golvet precis nedanför mig. Han drar inte så fort man närmar sig o sådär. Kanske är lite groggy av medicinen. Men förut försökte han få gå ut också..vilket han förstås inte får. Märkligt..

Själv har jag knappt ätit nåt på hela dagen. Minsta Ft rör sig eller låter så har jag koll. På tårna hela tiden. Jag ska snart försöka sova så jag kommer upp tidigt o kan börja ringa veterinärer imorgon för att få en tid snarast.
Nu hoppas jag ju lite på att det var nåt tillfälligt, men man ska inte hoppas för mycket. Huvudsaken är ju att min pälskling blir bra igen. De andra katterna är lite nervösa o beter sig skumt. Hunden har fått hushålla på övervåningen idag så det är lugnt här nere.

Nåja..håll tummarna för oss imorgon..o för F... min älskade älskade kisse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar