måndag 2 november 2009

Kul med djur..eller..fattig som en kyrkråtta

Jag har inom en vecka lagt drygt 5000 kr på mina djur. Yay. Inom en vecka framåt kommer jag få punga ut en jävla massa till när Fjant ska opereras. Ingen aning om vad det kommer kosta.. hört allt mellan 15-25 000 för operation. Då betalar jag 1500 o sen 20% till.. så kanske typ 5000 till? Sen medicin på det...yay. Tur att han är försäkrad men det är ju inte billigt för det. Så om någon undrar var mina skadeståndspengar går så...ja.. till veterinärer för efter det här är allt tvärslut kan jag säga.. o jag är fattig som ett as igen. Kul.. Är det ok om alla får en kram i julklapp? För att förvärra ångesten håller försäkringskassan fortfarande på o handlägger gällande min sjukpenning nu de dagar jag varit sjuk så jag fick typ 4-5000 mindre i lön än vanligt o har inte fått nåt från FK än. Yay... Ringde idag o nej det var såklart inte klart än. Hmmm.. någon som ska med ut o bli prostituerad?

Var till veterinären med Vovven idag..analsäcksinflammation. Kom t.o.m. lite blod när veterinären klämde.. så medicin o salva till honom nudå i 12 dagar. Det räcker förhoppningsvis annars måste han tillbaka, sövas, o spola rent analsäckarna. Ja jippie.

För övrigt beter jag mig som en överbeskyddande hönsmamma. Jag flyger emellan så fort någon av katterna vill busa med ft. Jag tycker inte han ska busa runt än. Vovven får bo på övervåningen o imorgon kommer jag kasta ut Mr o B på dagen. B älskar ju F, men han vill brottas o busa o det är inte så lämpligt.

Just ja..pratade med min handläggare på försäkringskassan idag för att höra om mina pengar. Fick höra att vi ska ha rehabmöte då den 16:e. Ja jag förstår att det måste till..men rehabmöte för gallsten? Vad ska de göra..ska chefen plocka ut dom åt mig? Ja hatar såna möten.. aja.. blir nog bra.

Gah mitt liv suger grispung! Jag vill ha friska djur, ett annat jobb, slippa gallsten, få ordning på maten,. vara smal o vacker, ha lite energi o få tillbaka lusten att vakna på mornarna. Tanken på att dö typ imorgon låter så jävla lockande.. förutom för djuren då. Måste vakna för djurens skull ju.

Men snälla tomten.. i julklapp önskar jag mig alltså:
Friska djur
Ny snygg kropp med bra hälsa
Nytt jobb
Livsglädje

Jag har varit görsnäll, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar