måndag 9 november 2009

F är packad

Jag har hämtat hem min kisse nudå. Han blev röntgad och veterinären klämde o kände igenom honom när han var sövd. Så domen är:

Veterinären tror att f skadat sig ute. Han har lite rörliga knäskålar men inte så att det är någon fara. antagligen har han skadat muskler, senor, ligiment som ska hålla knäskålen på plats o därför hoppar den fel. Nu när veterinären manipulerade knäskålen ville den hela tiden hoppa rätt igen o stannade inte ur läge. Han trodde också att F får muskelkramp när det händer och det är det som gör så väldigt ont. O alla som haft kramp/sendrag i vaden vet ju hur ont det kan göra.
Röntgen var iallafall jättefin. Han är röntgad från höfterna o neråt och höfterna var också fina.

Så det blev ingen operation idag och veterinären tror inte det kommer behövas. Vi ska tillbaka om 4 veckor så får vi se om det läkt. Han ska fortsätta få smärtlindring/antiinflammatoriskt. Veterinären tyckte han kunde få gå ut också så han musklar sig.

Eftersom Fjant varit sövd är han duktig packad just nu. Han har inte mycket koll på bakbenen utan ramlar lite här o där. Han somnar sittandes o är bara helt under isen stackarn. andra fyllan i livet.

Nåväl.. hoppas det ordnar sig nu så det int evar nåt värre med mammas pälskling!


Själv har jag träffat först medicindoktorn som berättade att mina provsvar blivit lite bättre. Jag ska fortsätta käka d-vitamin och hoppas på att kalkvärdet klättrar uppåt.

sen träffade jag en psykolog som ska utvärdera mina behov. Han var sämst. Noll förtroendeingivande..kunde inte få samtalet att flyta..verkade rätt borta liksom. Aja..han ska ju bara utvärdera så...

Veterinären var för övrigt dömysig. Han gullade med F, var intresserad och bra på att ta hand om folk. Han var jättepositiv över F resultat o så. Så nu vet jag två toppveterinärer..det är ju gött!

Så nu kanske jag kan slappna av lite iallafall o inte tro att F är döende typ.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar