onsdag 18 november 2009

Händelserik ridtur

Jag o Jenny tog en tur på hästarna idag. det var händelserikt men gick bra.

Först stötte vi på kossor o hästarna skötte sig kanon. Skrittade fint förbi. de hade krånglat innan visserligen men just där gick det bra.. en vid grisarna gick det som det brukar. Jenny hoppade av o ledde sin häst förbi så min häst hängde efter. Jajust. Innan dess var det två män som smög runt bland några hus.. skumt tyckte T. O precis då kom skolbussen..yay.. Vi klättrade dike o hamnade på gärdet så gick det också bra.

Efter grisarna gick det finfint. Vi travade massor..både snabbt o sakta o fint. Tyvärr stötte vi på en minitraktor som hämtade grus ur en grushög o T råvägrade gå. Hon bara frustade,, långt efter att traktorn försvunnit ur synfältet. Ja herregud.. knashästar. Dom borde gå på enbart hö så dom inte har energi till att se spöken överallt.

Aja efter det fixade jag käk till mig o Jenny o sen härjade vi på Panduro lite. Pyssel für alle. Ska ju göra egna julkort o nu har jag allt material. Kommer bli så fint så.


Imorgon ska jag görna magnetröntgen. Ni vet såndär när man åker in i en lång tunnel. Jag har gjort det en gång förut o det är fan vidrigt. Man tror man ska fastna därinne o det känns som man inte kan andas. Usch! Inte har jag någon med som kan hålla handen heller. Jävla skit!

Jaja.. det var det. För övrigt har jag tandvärk men ska till tandis på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar