lördag 28 januari 2017

Rutiner i livet

Jag har fått plats för arbetsträning och det blev inne på kontoret på HUMANA. De jobbar med bla personlig assistans, men jag kommer sitta på kontoret. Mina arbetsuppgifter till att börja med kommer vara att skriva avtal.
De är verkligen måna om att det ska bli bra för mig. Jag får helt bestämma arbetstider, kommer ha 3 timmar/dag 3 dagar/veckan till att börja med. Blir mån, ons och fre. Sen kommer jag ha en arbetsuppgift i början och kommer få fler när jag säger att jag är redo. Det är ju verkligen på mina villkor och steg för steg. Känns superbra.
Enda tråkiga är att det inte är tal om anställning sen om allt går bra. Det är helt enkelt för att företaget är i en tuff situation just nu och anställer inte. De har en del tjänster som inte fylls på med ny personal. Men man vet ju aldrig, det kan ju hinna vända. Eller så trivs jag inte alls och då kvittar det.

Jag känner mig lite folkskygg. Det jobbar 150 pers på kontoret och matsalen var hur stor som helst. Känns lite överväldigande så kommer nog inte äta lunch där i början. Jag har ju inte träffat folk på det sättet på hur länge som helst. Kommer vara helt slut i huvudet. Men det blir bra med rutiner. Klurar lite på vilka tider under dagen som blir bäst. Lunchen ställer till det. Skulle vilja ha 10-13 eller 11-14. Men då kommer ju lunchen där. Får höra om det går att lösa. Tänker mest att min handledare ju kommer gå på rast. Aja, vi får se.

Idag tänkte jag åka till stallet. Har inte varit där på evigheter men känner suget att komma igång igen. Det kan säkert underlätta när jag får rutiner i övriga vardagen. Kommer vara trött men på ett bra sätt. Ska klura ut ett sätt så hundarna kan vara med i vagnen när jag kör. De kommer få gå bredvid också såklart, men är vi på vägen eller vill köra lite snabbare vill jag ha dom i vagnen. Ska greja lite med korgen så de inte kan ramla ur bara. Då slipper jag dåligt samvete för dom.
Iallafall, hade stallet planerat idag men är helt slut. Jag och Ilone träffades igår, skulle luncha på IKEA. Var väl borta typ 5 timmar till slut *s*.Vi ses så sällan så vi har en del att prata om när vi väl ses. Men då är hjärnan lite trött idag.

Just ja, har tagit mig i kragen med hundarna också och ska börja vara mer aktiv med träningen där. Med Zaxon gick jag kurser, var på öppen träning, hade hundträffar osv. Med de här har jag inte gjort någonting. De kan sitt och ibland ligg. Men nu tänkte jag köra klickerträning med dom, tror det kommer funka bra. Vi får se. Håller på att klicka in dom och Pixie fattade före Charlie. Jag är chockad!

Saknar mina katter. Vet att det var det bästa men ändå. Tittar efter dom så fort jag öppnar dörren. Charlie letar också. Men men.. livet går vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar