lördag 14 januari 2017

De tre musketörerna har fått somna in.


Ja idag fick mina tre kattskatter lämna jordelivet och det känns så jävla ruttet. Jag har haft Fjant i 9 år och Ligist, den yngste, i 7 år. Det är inga slit-och.slängkatter. Min veterinär har fått ta hem extravaccin åt dom sen en katt dog i en smittsam sjukdom. Det går att vaccinera men det ingår inte som standard så veterinären tog hem bara åt mig. De har varit vaccinerade alla år. Fjant har legat inne på klinik för 20 000 en gång. Jag har inte behandlat dom som skräp eller utan värde.

Problemet har varit innekissande. Antagligen har någon börjat och sen har de andra hängt på. Först var det på sånt som luktade, som hästsaker, eller smutstvätt. Sen blev badrumsmattan standard, den stackars mattan är helt söndertvättad. Sen var någon inne i min garderob och kissade, inte kul. De har kissat på kläder i torktumaren när luckan varit öppen, de har kissat i hundbäddar, soffkuddar, filtar. Droppen kom nog nu i jul när de kissat ner vardagsrumsmattan så det bara var att kasta ut.

Jag har försökt allt jag kan tänka mig. Provat alla möjliga sorters sand, kristaller, lera. Klumpbildande och icke klumpbildande, med doft och utan doft. De har varit låda, lådorna är olika modeller. De bajsar aldrig någon annanstans och de kissar en del i lådorna, så de är ju rumsrena i grunden. 

Men nu fick det vara nog. Igår hittade jag Zaxon gamla hundtäcke helt nerkissat. Jag känner mig egoistisk som dödar dom för att slippa få nerkissade saker. De är ju friska. Jag har försökt omplacera en och en i omgångar och jag har aldrig fått ett enda svar på någon av dom (då har kissandet inte ens stått i annonsen) De är 7, 8 och 9 år gamla, bondkatter. De vill inte bo inomhus (skulle riva huset) De är inte värda något i samhällets ögon, men för mig var dom mina kattskatter.

Igår kväll fick de bara lyxmat och massa godis.- Gosande med kli på magen och 1000 förlåt. Jag sov ingenting alls i natt, var uppe 3 gånger och tog sömntabletter men det hjälpte inte det minsta. Jag har så dåligt samvete och jag kommer sakna att ha 3 katter på trappen när jag kommer hem. De brukade komma och skälla ut mig om de var hungriga.

Nu har jag tagit ett jätteåterfall och trycker i mig godis mellan gråtattackerna och just nu skiter jag i det. Just nu vill jag vara ledsen och eländig och må som den skurk jag är

Sov gott mina prinsar. Förlåt för att jag inte kunde lösa problemet så ni kunde vara kvar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar