torsdag 2 februari 2017

Första dagen på arbetsträningen

Ja igår var första dagen. Det var mer en infodag, gå runt på arbetsplatsen, känna sig vilse, ja sånt som hör till. Chefen hade avsatt 3 timmar för mig, hur snällt som helst. Hon verkar himla bra faktiskt och jag fick förtroende för henne.

Arbetsplatsen är stor, sitter typ 150 pers där. Många gångar att gå vilse i. I morgon ska jag sitta bredvid en tjej och lära mig det jag ska jobba med i början. Jag ska ändra befintliga avtal nu i början. De tror att jag kommer kunna jobba självständigt efter i morgon och det ska nog gå bra. Vi har 3 timmar i morgon till genomgång, kanske inte behövs så länge.

De är väldigt måna om att det ska bli bra för mig. Jag får bestämma arbetstider. Jag får säga till när jag är redo för fler arbetsuppgifter. Allt jag gör är liksom utöver verksamheten och blir en bonus för dom. Det finns inga krav på att hålla ett visst tempo osv. Jag har varit öppen och ärlig om min problematik och de var väldigt förstående. Jag tror nog det kommer bli bra faktiskt. Det känns bra.

Gällande sockret är jag inte på tåget just nu, men har inte gett upp hoppet och tänker hoppa upp igen. Dock såg jag massa fällor på jobbet.
Monster 1 är kaffemaskinen. Jäkla kaffemaskiner. Det är en såndär moderna där man kan få 10 sorters kaffe + choklad + chokladkaffe. Förhoppningsvis gör min rädsla för mjölk och ont i magen att jag håller mig därifrån.
Monster 2 är att de 2 gånger i veckan får färsk frukt. Det ligger frukt i skålar lite överallt. Nu är väl inte frukt världens undergång, men ändå.
Monster 3 är fredagsfika då man får morgonfralla. Bröd liksom...fralla... Kanske kan säga att jag inte tål gluten?
Nu lägger jag ju upp arbetstiderna så jag kan välja att undvika rasterna, vilket jag gör nu i början, men sen bör jag ju vara social och vara med på raster.

Igår var jag i alla fall helt slut i huvudet när jag kom hem. Var ett under att jag ens hittade hem. Jag gick och la mig strax efter 20. Idag har jag varit seg men har inte sovit bort dagen iaf. I morgon börjar jag 13 igen, det blev så eftersom jag ska sitta bredvid. Sen kommer jag börja 11, och sen 10 när jag ska vara med på fikat.
Det kommer nog ta en stund att komma in i rutiner. Jag menar, bara att prata med folk är ju skrämmande. Men sen blir det nyttigt att få lite normalitet i livet och vardagen. Det blir nog bra, läskigt men bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar