tisdag 3 januari 2017

Nya tider, nya saker och en jävla massa snö

Helt plötsligt började det snöa- Det blev såpass så jag skrapade undan snö när jag öppnade ytterdörren. Bara sådär. Hundarna var inte överlyckliga, Pixie var rätt tjurig tror jag.

Idag kom två paket, älskar paket!
Min jacka som jag beställt för julklappspengar kom och passade finfint:

Sen kom mobilen. Jag har pillat och grejat med den ett tag. Alla appar som ska in, alla lösenord som ska kommas ihåg. Sen tror jag att minneskortet från den gamla telefonen är knas. Nu tog jag några bilder med nya mobilen och de sparades först men försvann sen. Jag sparar ju bilder på minneskort så det kan ju vara det som strular. Mobilen strulade utöver det så jag har inte köpt ny telefon helt i onödan. Den ville inte koppla upp mot datorn, några gånger kopplade den upp sig som något på kinesiska. Helskumt. Men bilderna märktes ju mest.
Men jag hade ett annat minne liggandes så har raderat det och håller just nu på att föra över bilder till det. Vill ha de lite äldre bilderna i nya mobilen också.
Så hoppas vi det funkar som det ska sen. Det gamla var knappt utnyttjat alls, typ 1/4 del så var ju inte det som var felet heller.
Nu överför jag grejer iaf och det lär ta en halv evighet. Skulle det inte vara problemet så har jag ju garanti på nya telefonen så får de fixa det. På den förra hade garantin ganska precis gått ut. Typiskt förstås.

Jag gillar nya telefonen iaf. Den är ju väldigt lik min förra. Det var en Sony Xperia Z3 compact. Den nya är Sony Xperia X compact. Jag gillar Xperia helt enkelt *s*

Den är högglansig och fin = fingeravtryck överallt. Ingen fara, jag använder ju alltid fodral och har beställt. Den är lite, lite större än förra så de gamla fodralen och skalen funkar tyvärr inte. Om någon har en Z3 compact och vill ha fodral/skal så får ni hojta.
Jag köper compact också för att jag vill kunna ha den i byxfickan. Jag använder den som telefon, inte kolla film eller spela spel på så då behövs ingen jätte. Så opraktiskt bara. En ny, rolig grej som imponerade på mig är att man kan låsa upp den med fingeravtryck. Man låter den läsa in sitt avtryck så låser man upp den med fingeravtrycket sen. Men lugn, funkar inte fingeravtrycket får man använda en kod istället.
Annars är nog det mesta som på förra. Skönt när man känner igen sig så man inte behöver leta överallt. Jag skulle hjälpa en bekant med en inställning i hennes Nokia för ett tag sen och jag fattade inte vart något låg.
Kameran ska ha blivit bättre, jag var nöjd med den förra så får väl se vad den här går för.

Åhhh jag är sån nörd. Materialist? Javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar