måndag 24 september 2012

Lilla fröken bråkstake

Jag mår inte helt på topp. Små attacker av ångest, jobbiga tankar och gråtattacker. Men det går över..det är ju höst så det hör väl till.
Jag känner mig dessvärre också väldigt konfliktsökande just nu. Jag skulle vilja ha ett jobb där jag bara kunde få tala om för folk hur jävla dumma i huvudet dom är. Istället blir jag förbannad över hur folk i min omgivning beter sig.

Så för att inte skälla ut massa folk som inte kan bete sig så kanske jag bara ska titta ner, undvika alla och sköta mig själv ett tag. Så kanske det inte blir bråk. Jag är bra på att starta bråk när jag mår såhär.. men det är så drygt efteråt när man ska städa upp efter senaste virvelvinden.

Sen måste jag fan komma över att jag inte är så jävla betydelsefull längre. Inse och gå vidare.. Det är väl ingen som tackar en för att man saknar folk så man mår bara dåligt själv. Det är ett avslutat kapitel. Move on.

Men ja.. jag är konfliktsökande som sagt. Så talar jag om att du är dum i huvudet kanske du egentligen bara är lite småtrög. Ta inte åt er så mycket alltså..bara lite.
Sen kan väl folk ge fan i att säga en sak men göra nåt helt annat? Det är bara så jävla störande när folk inte kan stå för hur det egentligen är.

Pixie har smittats av mitt humör tror jag. Hon är värsta surkärringen här hemma. Det pips, muttras, gnälls och ylas när det inte passar damen. Hurra.. vi kan stirra irriterat på varandra då.

Så.. nu kan ni dra åt helvete. Eller komma hit med choklad och en kram, annars dra åt helvete.

1 kommentar:

  1. Ja du då är vi två kan jag lova!!Man orkar ju fan inte med sig själv när man är så här!Va skönt det vore om man kunde be sig själv dra åt helvete!!Man inser ju att man inte kan vara glad jämt men nu har jag iaf tagit en kur m rosenrot o då blir man lugnare o lite snällare!Kram på dig

    SvaraRadera