lördag 22 september 2012

GUPPY nagellack

GUPPY sanding fruit extract 
Fick hem mina fina GUPPY nagellack igår och var tvungen att testa dom. De är riktigt coola! De blir matta med glitter i. Ytan känns som fint sandpapper, men utan att vara irriterande sådär som stort glitter kan vara. Man kan såklart ha på överlack men då försvinner nog lite av själva grejen. Förutom att vara fina luktar de annorlunda också. De luktar fruktigt, ganska gott, men det känns skumt att gå runt och lukta på fingrarna haha. Men idag sitter lukten fortfarande i lika starkt.

Jag gillar den blå bäst. Den är lite teal/turkos/blå. Minst gillar jag faktiskt den rosa, den blev alldeles för blek. Men kanske ovanpå ett mörkrosa lack? De var ganska täckande också, har 2 lager svart och 3 av de andra, men hade kunnat dra ner ett lager på alla egentligen.

Just ja. Jag testar metoden att ha trälim som underlack också. What?!?! kanske ni tänker. Jomen såhär, när man har lack med massa glitter är det ju ett rent åsnearsle att få bort. Det fastnar i bomullen, man får glitter överallt och det tar en evighet. Då har det kommit ut ett underlack på marknaden som man ska kunna skala av, utan att använda remover. En kemiintresserad/nagellackstokig tjej tog en titt på innehållet och såg att det var trälim/vatten och bakteriedödande medel på flaska. Så folk har testat helt vanligt trälim och det har funkat. Så jag testar också så får vi se om det blir bra eller kass. 

Oj, sorry för längsta nördinlägget haha. Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar