söndag 24 juli 2011

Vad händer i världen?

Mina tankar går till våra grannar idag. Ett vansinnesdåd gjort av en förmodligen väldigt sjuk man. Så otäckt, så onödigt och alldeles för verkligt. Det blev lite för nära helt plötsligt.
Jag måste säga att jag känner irritation över att den här galningen får massa publicitet i media. Hans manifest sprids och hans åsikter vädras öppet. Med andra ord belönas hans beteende. Han får sin stund i rampljuset, han får en chans att sprida sina vridna tankar runt hela världen. Så snett. Manifestet borde brännas och begravas istället. Skriv att han är en sjuk man och låt det vara så. Låt honom inte lyckas genom att begå ett terrordåd.

Som om inte det räckte dog Amy Winehouse idag. 27 år gammal och det enda som matchar hennes talang är nog hennes trasiga liv. Så bortkastat, inte direkt förvånande, men ändå sorgligt. Hennes sound är svårt att få till. Hoppas hon finner frid.

O sen läste jag på AB att en 10-åring är försvunnen sen han cyklade hemifrån imorse. Så vad händer med världen?

Lite mindre tungt:

Körde Dido med Jenny o hennes polare Maja idag. Pollan var med, Maja körde Polly, Jenny satt bak på min vagn o filmade o Dido drog på en galopp så det kittlade i magen. Fantastiskt!
Han fick en redig svanstvätt innan också. Det syns va?

O dagens naglar:
 Grönt o lila. Gu så fint.


imorgon ska jag köpa en bokhylla (o två mindre på onsdag) då kan jag härja på nedervåningen sen. Storröjde på övervåningen häromdagen. Det tog 4 timmar o svetten rann. Men snart äre så fiiint här så. Lite inne på att möblera om i köket..får se.

Nu ska jag iaf sova. Haft en bra bra dag, men världen gör mig ju ledsen. Hoppas morgondagen blir bättre för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar