lördag 9 juli 2011

12 timmars äventyr

Började dagen strax före 9 när Jenny hämtade mig. Vi begav oss iväg och hämtade ett hästsläp för att styra kosan mot Karlstad. Väl framme åkte vi till Färjestads trav och ridsport, som ligger vid travet. Logiskt va? Pollan skulle få en ny vagn.
Jenny shoppade loss på Pollykontot och kom hem med en sprillans ny räservagn, o lite smågrejer. Allt i stallfärgerna. Jag kom hem med en påse hästgodis och en förbygel. Didos sadel kanar lite så ska testa om det blir bättre.

Sen drog vi till syster för att överlämna en väldans sen present. Mamma o pappa var också där o vi fick nybakade bullar. Gött!
Vi tog oss så småningom hemåt för att lasta av och åka och kolla på en trilla (vagn) jag sett på blocket. Så vi åkte bortanför Pålsboda där vi hittade en schysst vagn. Speedcart-däck, fjädring, hel och renoverad. Lite ny färg så jäklar. Ska införskaffa svängel och draglinor också. Jag blev kär (fast inte lika kär som Jenny) så jag slog till faktiskt. O hon som sålde den visade sig vara en tjej från mitt nya jobb. Känns schysst!

Så sen hem till stallet o plocka ihop sele åt Dido. Bytte till min galet fina baksele, lagade lokselen lite här och där o sen ut på provtur. Kändes konstigt att kunna se över hästen igen, suttit i låg rockard sista tiden, men SÅ gött. Dido skötte sig som en stjärna. Nu är man ju inte så lite taggad på att köra mer igen.

Efter det drog vi o badade hundarna i en lite pöl i skogen. O nu är man nyss hemkommen.. 12 timmar senare och helt slut. Jag är helt sjukt nöjd med dagen!

Imorgon blir det stallgöra igen. O sen äre måndag igen. Hej o hå.

Jenny förevigade premiärturen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar