måndag 4 juli 2011

Update + varning

Mamma gnäller på att jag inte skriver nåt så jag får nog ta och uppdatera.

Det går bra på jobbet. Jag trivs helt galet bra faktiskt. Idag fick jag beröm så jag tror jag växte flera centimeter. Ifochefen kikade förbi och hälsade att socialnämnden och ordförande hade kommenterat att mina utredningar var väldigt bra. Det är ju nämnden som beslutar om placeringar så jag har haft några utredningar uppe. De tyckte jag var noggrann och hade väldigt bra analyser. Roligt!! Jag har aldrig fått feedback sådär uppifrån förut så det känns ju grymt.
Jag gillar verkligen mina kollegor och min närmsta chef är helt underbar. Hon är så jäkla rolig. Så jag hoppas på fortsättning. Man får vänta och se.

Fritiden spenderas mest i zombiemode. Är inte van att jobba heltid och ha fullt upp såhär så jag är helt slut. Men jag ska tvinga mig igång så kanske jag blir piggare också. Ska jag vänta på att bli pigg innan jag börjar så lär jag aldrig börja.

Idag fick jag ett ryck. Jag slängde in gästsängen på vinden. Det var inte helt lätt. En 1.20 ribbmadrass väger en del. Jag bor i ett gammalt torp = 2 små vindsektioner. Det tog ungefär en timme att baxa in madrasshelvetet på vinden och sen in på rätt plats också. Fick möblera om allt därinne, sen ställa tillbaka.Sängramen fick åka in på andra vindsdelen så den var inga problem. Så skruvade jag ihop det urgamla sminkbordet, möblerade om lite och nu ser övervåningen ut som en katastrof. Grejer täcker hela golvet typ. O jag är inte färdig där:

Jag ska skaffa ny bokhylla i helgen. Jenny får databordet. Så jag ska möblera om nere också. Tänkte se om jag lyckas byta badrumsspegel själv också eller om jag behöver hjälp.

kort sagt. Mitt hem är värre katastrofområde än vanligt och det kommer bli ännu lite värre. Men sen kommer det bli skitfint. Så besökare just nu får titta i taket eller nåt. Men det ordnar sig.

Hepp.. strax sängen. Jag har varit så duktig idag... o i övermorgon fyller jag år minsann =) Hade kalas i helgen hos föräldrarna o fick lite pengar så jag har råd med en hylla, en liten överhylla till den jag redan har och kanske en dvd-hylla. Vi får se.

Natti!

1 kommentar:

  1. Härligt med positiv feedback! Jag har ju också fått det på sätt och vis...... nytt jobb! Grattis och härligt att du trivs! Kram Draken

    SvaraRadera