tisdag 6 november 2012

Katters självklarhet

Har ni tänkt på att vad en katt än gör, så utstrålar denne en sån känsla av självklarhet. Det är väl helt naturligt att sova på badrumsmattan, eller köksduken, eller kanske i marsvinens hölager? Man känner sig idiotförklarad för att man ens reagerar när man ser vad de gör.
Kartonger ska vi inte ens tala om. Ge katten en kartong och den har en ingång till en magisk värld. Sen sitter de där, i kartongen, och ser ut som att de hör hemma där helt enkelt.

Här hemma hittar man katterna precis överallt. Ibland skrämmer de livet ur mig, som när man sömndrucket ramlar in på toaletten mitt i natten och nästan trampar på katten på badrumsmattan. Eller kanske när man kommer ut i köket där man slängt en svart kasse på bordet som plötsligt rör sig för att den svarta katten älskar att ligga på plastpåsar. Höjden var nog när jag drog ut underklädeslådan på byrån och hittade en katt där också. Hur lyckades han få igen lådan mer än halvvägs?

Jag älskar mina katter. De är så jäkla... självklara. Som igår när jag stod och gjorde sallad kom två katter och snodde tomat. Alltså..va? I morse snodde ena katten ett knäckebröd ur förpackningen och började knapra på. Jag skojar inte ens. Är alla katter såna? Eller har jag gjort fel nånstans? O gissa vilka som bott i hammocken hela sommaren. Eller vilka som använder hundkojan vid dåligt väder.

Lite bilder på underverken:

Gissa vem som rivit ner gardinstången?

Här ligger vi inte under täcket, vi ligger i täcket

På marsvinsburen går bra

Hans favoritställning. Så jäkla skön

På min garderob

I hösäcken

I en klädlåda

hela gänget

på hunden

i fönstret är ju en självklarhet

man fick plats 2 i hösäcken också

Tv eller utsiktsplats?

Slutligen kan man käka pizzarester med hunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar