lördag 5 januari 2019

Det där med nytt år, nya möjligheter woohoo kom av sig lite

Det har gått 5 dagar på nya året och följande har inträffat "i min närhet"
- en avlivad katt
- en vars vän fått en stroke
- jag har allergisk reaktion from hell
- några är tokförkylda
-en vars familjemedlem skadat sig rätt rejält.

Jag är inte jätteimponerad än så länge 2019.
Men kanske får vi tråkigheter överstökade nu så blir resten av året soft?

Jag har iaf hittills hållit nyårslöftet om att inte nöjeskonsumera så hurra för det. Jaja bara 5 dagar men det är ju reklam för mellandagsrea precis överallt. På min mail, i sms, på facebook och instagram. "Kom och köp, halva priset" Affärer säljer ut julgrejerna till halva priset osv.  Världen är verkligen uppbyggd på konsumtion.

Jag tycker för övrigt att min klåda är skum och jag har googlat. Det är ju inte nässelutslag eller den typiska allergiska hudreaktionen för jag har inga utslag, ingen flammighet, inga upphöjda områden. Så då tänkte jag att jag kanske helt enkelt är torr... vilket inte förklarar ögonen, , näsan, raspet i halsen, kli i öron och underliv. Rätt svårt att smörja in svalget liksom.
Inga svullna ögon eller läppar, inte snuva. Bara en jävla klåda. Inte så farligt på buken eller ryggen, men resten. Jag har slutat helt med den misstänkta medicinen och smörjer kroppen där jag kan med salva så får vi se.

Hoppas ert 2019 har startat bra iaf!

Bildresultat för itch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar