lördag 11 februari 2017

Lära sig svälja piller, vare sig man vill eller inte

När jag var yngre hade jag jättesvårt för att svälja tabletter. Alvedon fick delas i fyra delar och jag tyckte ändå det var för stort. Jag fick kväljningar och tyckte det var riktigt obehagligt. På bilden ser ni de mediciner jag tar varje dag. Alla tabletter, en del stora depottabletter. Så ja, man kan säga att jag lärt mig svälja tabletter. Det blev liksom tvunget när jag blev sjuk. Det går ju inte att dela på såna där plastiga saker med massa kulor i. Jag tycker fortfarande det är obehagligt, men det går okej.




Igår kom mitt nya mobilfodral. Älskart! Om inte mopsar vore en sån sjuk hundras skulle jag lätt skaffa en.

Igår skulle jag också montera skärmskyddet. Det är sånt mjukt som man använder massa vatten när man monterar. Jag blir lite knäpp om det hamnar hår eller damm under. Ja ni kan ju gissa hur jag slet. Jag drog nog av det där jäkla skyddet och började om minst 10 gånger. Alltid fastnade det något litet minihårstrå eller damm under. Jag vet ju att jag skulle irritera mig på det varje gång så det var bara att kämpa vidare och börja om... och börja om... och börja om. Det tog nog totalt 2 timmar att få på det och ändå är det inte 100% perfekt, men tillräckligt bra. Sånt skulle elaka ungdomar få syssla med. Varsågod, här har du 10 mobiler och 10 skärmskydd. Det ska sitta rakt, inga bubblor, inga hårstrån och inget damm. Lycka till!

Ikväll blir det tjejkväll. Ska bli skoj! God mat och gott sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar