söndag 3 april 2016

Nejmen nu var det väl dags igen?

Jag har inte skrivit här på aslänge ju.

Så då kör vi:
Jag har fyndat hundbur idag. Sparade 250 spänn. Jag har haft varsin till hundarna men tyckte inte det kändes bra. Så nu köpte jag en stor istället. Den är typ lika stor som de 2 andra tillsammans + att den är högre. Så då ska jag väl sälja de andra två.

Underbara pappsen kom med sommardäcken idag. Sen körde vi till en sån drop -in grej på köpcentrets parkering. Skitsmidigt! Tog typ 2 minuter för dom att byta.

Med Charlie går det bättre och sämre. Nej men det går upp och ner. Häromdagen blev jag på riktigt arg på honom då han bet mig lite väl hårt. Eller.. bet och bet. Jag höll i honom och han blev tjurig, då tog han liksom sin mun och skulle flytta min hand så han kom loss. Så det var ju inget hugg eller så. Men så gör man inte! Sen fick jag jättedåligt samvete för att jag blev arg.

Att ha honom lös går inte. Ibland går det bra men sen kan han bara dra. Behöver inte finnas något som lockar. Nu sist fick jag hämta upp honom på vägen, då kom han jagandes efter en bil. Så nu är han aldrig lös, inte ens när vi bara ska ut till bilen.
Sen drar han i kopplet så han väl kväver sig själv. Han blir helt blockerad och ska bara framåt, han nosar inte ens på saker. 
Men vi ska väl träna. Jag har haft honom i 3 månader bara.

Annars är han busig och knäpp, gosig och glad. På torsdag ryker kulorna så då är han nog inte lika glad. Han kissmarkerar inne när de är ensamma och jag hoppas det försvinner som bonus när han kastreras.

Med mig är det sådär. Jag kom igång med promenader och då dog min rygg. Skulle cykla men har noll luft i däcken. Däcken ska jag fixa i veckan iaf. I morgon är det möte med AF. Det börjar bli dags för mig att gå vidare, jag känner det ju själv. Jag är samtidigt livrädd. Rädd för att misslyckas. Rädd för att må sämre och rädd för att bränna en till arbetsplats.Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar