måndag 4 april 2016

Hej migrän

Jag vaknade runt 10 idag och hade tryckande huvudvärk. Jag skulle ju till AF på em så jag tryckte i mig migräntabletter och hoppades på det bästa. Tyvärr var det för sent så full migrän bröt ut. Bara att ringa och ställa in besöket, fick ny tid på torsdag istället.
Min migrän är sån, tror de flestas är det, att tar man medicinen för sent så hjälper den inte. Hinner man ta medicin alldeles i början så motar man bort migränen.

Hursomhelst så tryckte jag i mig mer medicin och sov till typ halv 5. Då ut med hundar, käka och somnade igen till 20. Nu har jag inte ont i huvudet men undrar hur tusan jag ska kunna somna i natt.

Jag är ju rätt otålig när det gäller att vänta på saker så jag blev rätt lycklig när jag fick mail idag om att de redan skickat buren jag beställt. Trots att jag beställde den igår bara. Woohoo!

Jag väntar på en sele också. Charlie drar ju i koppel så jag blir knäpp på honom. Jag vill inte ha hjälpmedel som gör ont så jag har beställt en sån här sele. Man sätter fast kopplet fram så när de drar framåt dras hunden liksom åt sidan, åt mitt håll istället. Då bryter man draget. Får hoppas det går bra. Sen tänkte jag ha halsband samtidigt och då endera två koppel eller bara koppla om när han lugnat sig. Jag gillar ju det där med att bara använda det skarpa just när det behövs: promenad med 2 koppel eller rida med 2 tyglar ;)


Rida ja.. Jag har inte varit i stallet på evigheter. Först ingen ork och nu är min kropp i sämst skick så rida orkar jag nog inte. Min rygg har tagit semester. Jag är SUPERtaggad på att köra dock, men vagnen är fortfarande trasig sen i höstas. Så jag väntar.. undrar om man kan laga den hjälpligt med silvertejp?

Imorgon borde jag bada hundar också. Alltså.. när jag skaffade Pixie tänkte jag "gött att slippa pälsvård". Zaxon hade ju päls för 10 hundar ungefär. Jaa men nu måste ju hon duschas 1-2 dagar i veckan då för annars får hon finnar. I perioder när hon har mycket finnar måste hon duscha oftare än så.
Ja men så kom Charlie då. Han är ju nerklippt och har inte mycket underull. "Gött, bara att borsta lite" tänkte jag. Nehepp, duschar inte han en gång i veckan får han små knutar i pälsen och pälsen blir skitäcklig. Jag testade med att låta det gå 2 veckor en gång och det var ju inte kul. Nu har det gått 1.5 och det ser inte bra ut. Men jag ville duscha lite närmre operationen på fredag. Så imorgon eller onsdag senast. Ingen av dom älskar direkt att duscha heller. De finner sig väl i det men gillar det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar