tisdag 7 juni 2011

Film igen!


Priest är en postaclyptisk thriller..eh..äh. Med mina ord. En film som handlar om att i framtiden tar vampyrerna över men några utvalda vampyrmördare *priests* får rädda världen och sen bli bortslängda som skräp när dom gjort sitt.

Cool film, snygg karl, massa vampyrer som ser ut som aliens. Absolut sevärd!











The Tunnel.
En film i ren Blairwitchanda. Innehåller Dokumentäraktiga "intervjuer" med de inblandade. Men är faktiskt rätt äcklig och man har lite hög puls ibland. 











The Ward
Helt klart en "hoppa högt" film där folk vänder sig om och står öga mot öga med monstret. Handlar om unga tjejer som sitter på dårhuset och ser spöken. Rätt okej, inte så mycket mer, men man hoppar till ibland helt klart.











Stakeland
Ja påminner lite i upplägget om Zombieland men där slutar väl också likheterna. Världen har tagits över av diverse olika sorters vampyrer. Folk vallfärdar till en fristad. Vi får följa en ung pojke som också berättar sin historia samtidigt. Lågmäld, inga dyra skådisar eller coola effekter men sevärd ändå. 







The Woman
Inget högklassigt skådespelande men vilken jävla sjuk film! En sjuk karl hittar en förvildad kvinna i skogen. Han fångar henne och tar med henne hem till familjen där han håller henne fången i en jordkällare. Han ska göra henne civiliserad Minsann.
Helt sjuk story, man hatar pappan från början till slut. Kvinnan som spelar vildingen gör det så bra så när hon morrar och ser arg ut så vill jag helt gömma mig nånstans. Ingen kvalitetsfilm men helt klart sevärd för den skruvade storyn.







Seconds apart
Njae..sådär va. Handlar om tvillingar med övernaturlig förmåga. De får folk att ta livet av sig, ger folk hallucinationer o sådär. Rätt tråkig, inte läskig, inget jag skulle rusa ut för att se. 
Unknown
Trodde den här skulle vara kung, men det var den inte. Eller så var jag bara ofokuserad. Liam Neeson var lika träig som vanligt och i en thriller/action passade det inte riktigt. 
Herr Neeson är med i en olycka, hamnar i koma och när han vaknar har någon tagit hans identitet. Han jagar runt för att hitta svaret på gåtorna och slutet är en riktig twist som man aldrig kunde gissa..men..zzzz tråkig. 








Ja nu vet ni vad jag har gjort den här helgen haha... Neej skojar! Men var länge sen jag gjorde en sånhär. Det har hänt massor: Marsvinen har varit ute i lekhage, Håkan o Jenny har ridit Garre, Jenny har skaffat råttor, jag älskar fortfarande mitt jobb och jag är trött trött på att vara klibbig och svettig hela tiden. O Zaxon har badat =)

Så nu vet ni det. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar