söndag 21 september 2014

Nu är det klippt!

Ja för Eldas alltså. Han blev helklippt idag. Förutom benen. Jag ville klippa halva benen men Eldas höll inte med. Vi hade krig helt enkelt. Ena frambenet var okej, andra frambenet var INTE okej. Bakbenen var väl hyfsat tills det började kittlas så han slog med svansen och sparkade sådär som de sparkar efter flugor. Håhåjaja.. ska ta med min lilla hundtrimmer så får vi se om jag kan jämna till frambenen kanske. Annars får det väl vara som det är. Resten av honom gick finfint. Jag klipper inte ansiktet heller, klipper av skägget lite bara. 
I vårt krig lyckades han ställa sig på min fot rätt rejält. Aj! Jag är svullen och börjar bli blå men har inte ont i själva foten, bara på ovansidan. Så kommer nog bara bli svullet, ingen fara. Haltar inte ens. Kanske bir trångt att få på sig ridskorna bara. Vi får se. 

Före:

Här ser man hur ljus han blir under sommaren. Det rakade är ju hans riktiga färg. 

Efter, glad att det är över ;) Halv häst på golvet.

Så nu blir det täcke. Bara ett ofodrat regntäcke. Kylan är inte problem än så länge, men regn och rusk. 

Min snygga fot. Får se vilken färg den har i morgon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar